Pojistná událost
Přestože děláme vše pro to, aby vaše cesty s vozidly od Sixtu byly vždy příjemné a bez problémů, občas se nutnosti řešit nepříjemnost v podobě nehody či poškození auta nevyhnete.
Jak se v takovém případě zachovat a na co si dát pozor?
Mám volat policii? Obecně byste měli policii k nehodě přivolat vždy, když:
- nelze jednoznačně určit viníka nehody
- došlo ke zranění nebo usmrcení osoby
- vznikla škoda na dopravním značení či pozemní komunikaci (například poškození svodidel)
- vzniklá škoda na vozidle nebo jiném majetku je vyšší než 100 000 Kč
- vznikla škoda na vozidle nebo majetku třetí osoby
U posledního bodu je výjimkou skutečnost, kdy vznikne škoda na vozidle třetí osoby (kam právě spadají i vozidla v režimu leasingu),ale řidič vozidla je účastníkem dopravní nehody.
Přesto vám doporučujeme k nehodě s leasingovým vozidlem policii volat – je to i ve vašem zájmu.
Pokud nehodu řešíte bez přítomnosti policie, musí obě strany vyplnit Záznam o dopravní nehodě, včetně podpisů účastníků.
Zapište si jména a kontakty na ostatní účastníky nehody a i na případné svědky.
Pojistnou událost následně co nejdříve nahlaste.
Při běžné nehodě se soukromým vozidlem se nevyhnete hlášení škody u vlastní, nebo viníkovy pojišťovny (podle průběhu konkrétní nehody). U leasingových vozidel Sixtu si s tímto nemusíte dělat starosti – likvidace pojistných událostí probíhá přímo u nás. Spolupracujeme s největšími pojišťovnami na našem trhu, abychom vám mohli zajistit co nejkvalitnější krytí rizik při zachování nízkých nákladů.
Co budete potřebovat pro nahlášení pojistné události vozidla od Sixtu?
- Sepište co nejpodrobněji průběh dopravní nehody či události. Jak a kde k nehodě došlo, počet účastníků, škody, atd. V případě, že byl u nehody někdo zraněn, přiložte jeho jméno, rodné číslo a informaci, ve kterém vozidle a na jakém místě v okamžiku nehody seděl.
- Naskenujte veškeré dokumenty související s řešením pojistné události – záznam o dopravní nehodě, řidičský průkaz a také veškeré podklady od policie, pokud byla nehoda či událost v jejím šetření.
- Uveďte také název a adresu smluvního servisu, který bude vozidlo opravovat, spolu s dohodnutým termínem opravy.
- Veškeré informace a přiložené dokumenty zašlete poté co nejdříve na e-mail technici@sixt.cz nebo faxem na +420 266 007 013. K nahlášení pojistné události můžete nově také využít online formulář na našich stránkách, kam jednoduše doplníte potřebné informace a odešlete nám jej.
Na co vše se u Sixtu pojem nehoda či pojistná událost vztahuje?
- nehody a poškození, které si způsobíte vlastním zaviněním
- nehody způsobené třetí osobou
- poškození neznámým pachatelem – vandalismus, vloupání
- poškození živlem
- odcizení vozu
- nehody v zahraničí (než s vozem vyjedete do zahraničí, vždy se předem informujte, jaká jsou v daném státě pravidla při vzniku nehody nebo pojistné události – za jakých podmínek volat policii atd.)